WAKACYJNE WARSZTATY

Studio Tańca HURTOWNIA RUCHU z Krakowa zaprasza na
WAKACYJNE WARSZTATY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO I IMPROWIZACJI
7-12.07.2014 (poniedziałek – sobota)
W WOLI SĘKOWEJ (okolice Beskidu Niskiego)

Warsztaty prowadzą:

    Marta Pietruszka                    Iwona Olszowska                   Karolina Kuliga

 

Warsztaty obędą się w urokliwej wiosce Woli Sękowej (okolice Beskidu Niskiego), śpimy w bardzo przyjaznym miejscu Uniwersytecie Ludowym (www.uniwlud.pl), tańczymy w nowo wyremontowanej sali (150 m2) Domu Ludowego. W cenie warsztatów proponujemy dodatkowo warsztaty z tańców żydowskich oraz warsztaty z ceramiki w pracowni Uniwersytetu Ludowego. W okolicy Woli Sękowej znajduje się Dwór Wola Sękowa z stadniną koni, zalew Sieniawa, przełom Wisłoka, Sanok (ok.15km), Solina (ok.45km).

Zapraszamy osoby początkujące i zaawansowane!
cena: 950 zł – obejmuje nocleg, wyżywienie, ponad 20 h zajęć z tańca!
Płatność za warsztaty odbywa się przelewem na konto:
46 1140 2017 0000 4102 1212 6035
Informacje i zapisy: tel. 692 131 496

Program warsztatów:
7.07.2014 (poniedz.)
Godz. 17.00 – 18.30 – taniec współczesny(gr.początk.) – M.Pietruszka
Godz. 18.30 – 20.00 – taniec współczesny(gr.zaawans.) – M.Pietruszka
8 – 11.07.2014
Godz. 10.30 – 11.30 – barre au sol – Karlona Kuliga
Godz. 11.30 – 13.00 – taniec współczesny
(gr. zaawansowana) – M.Pietruszka
Godz. 15.00 – 16.30 – taniec współczesny
(gr. początkująca) – M.Pietruszka
Godz. 17.00 – 18.30 – kontakt improwizacja / improwizacja – I.Olszowska
12.07.2014 (sob.)
Godz. 10.00 – 11.00 – barre au sol – Karlona Kuliga
Godz. 11.00 – 12.30 – kontakt improwizacja / improwizacja – I.Olszowska
Proponujemy przyjazd w dniu 7.07.2014 ok. godz. 13-14 (obiad) i wyjazd w dniu 12.07.2014 ok. godz. 14 po obiedzie.

Informacje o zajęciach i prowadzących:
Marta Pietruszka: tancerka, choreograf, pedagog. Od lat 80-tych związana z krakowskim środowiskiem tańca współczesnego. Współpracowała  m.in. z Teatrem Tańca Kontrast, Studiem Tańca EST, Teatrem 38, grupą muzyczną ATMAN, Gdańskim Teatrem Tańca, Śląskim Teatrem Tańca, Goethe Institut, Bunkrem Sztuki w Krakowie. W 1998 roku wraz z Olgą Marcinkiewicz założyła Teatr Gestu i Ruchu, gdzie przygotowywała spektakle solowe. Od 1994 roku do chwili obecnej jest nauczycielem tańca współczesnego w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży, gdzie zainicjowała Scenę Tańca Współczesnego, której była opiekunem artystycznym od 2004 roku. Jako nauczyciel tańca współczesnego współpracowała również z Państwową Szkołą Baletową w Bytomiu, Instruktorskim Kursem Kwalifikacyjnym w NCK oraz Państwową Szkołą Teatralną w Krakowie. Prowadzi warsztaty tańca współczesnego i tańców żydowskich i ludowych na terenie całej Polski, jest stałym gościem festiwali teatralnych i tańca współczesnego.
Technika Tańca Współczesnego: własny styl w oparciu o techniki tańca: jazzowego, klasycznego, modern oraz systemy świadomości ciała (Laban, Bartenieff, Aleksander, BMC). Styl charakteryzuje: praca ciała poza pionem, zawieszenia, wytracanie równowagi, polimetria ruchu, jakości ruchu (energia, czas, przestrzeń). Zajęcia składają się z 3 części : rozgrzewki, fraz ruchowych i rozciągania.
Tańce  różnych kultur (żydowskie, ludowe polskie, węgierskie)
zajęcia obejmują: rozgrzewkę, naukę kroków, pracę korpusu i rąk-charakterystyczna dla danej kultury, naukę określonych tańców. Tańce mają rozwiązania przestrzenne w kole, wężyku, liniach oraz parowe przy użyciu oryginalnej muzyki poszczególnych kultur
dobra zabawa ,dużo radości dla wszystkich bez limitu wieku i płci
Iwona Olszowska:
Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering. Kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca  EST od 1989 roku, Obecnie EST  realizuje projekty improwizacji strukturalnej, lecture performance, site specyfic. Tworzy Obszar Tańca w Teatrze BARAKAH.
Obecnie uczy w Hurtowni Ruchu oraz w Kontakcie w Krakowie oraz na kursach instruktorskich, studiach zaocznych Akademii Muzycznej w Łodzi oraz warsztatach tańca i festiwalach kontakt improwizacji w Polsce i za granicą/Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy, Portugalia/. Przez 8 lat uczyła w krakowskiej PWST.
Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku,
oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie
w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz festiwalach tańca w Polsce.
Tworzy autorskie spektakle, choreografie  solowe, dla zespołu EST a także /min Polskiego Teatru Tańca oraz teatrów /min. dla Teatru Rozmaitości, Teatru Starego, Słowackiego w Krakowie/.
Prowadziła coachingi zakończone pokazami min Pan European Art. Laboratory
w Villi Decius, kilkakrotnie  Falling After Paxton w Toruniu, Lodzi, Białymstoku, Wrocławiu.
Jako tancerka tańczy solowo, oraz z EST ostatnio również w przestrzeniach alternatywnych, improwizacje strukturalne min. lecture performances.
Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii,  Szwecji, Finlandii, Niemczech,  Austrii, Włoszech, Portugali, Izraelu, Czechach, na Ukrainie, Mołdawii Otrzymała nagrody za choreografie oraz  za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego /ArtsLink w Nowym Jorku/
www.dancecatalog.pl
www.hurtowniaruchu.pl
www.dancelab.eu
Improwizacja/ kontakt improwizacja: od improwizacji do kontaktu, od kontaktu do improwizacji niezależnej. Będziemy więc improwizować w kontakcie i solo, wchodzić w kontakt i z niego wychodzić. Manipulować tak by po rozdzieleniu rozwijał się bogaty taniec. Będziemy poruszać się w tzw. negative space. Będziemy szukać cielesnych narzędzi, które będą rozwijały potencjał ruchowy, improwizować z różnych warstw w ciele, z relacji ciała do ciężaru. Będą akcje i reakcje, zaskakiwanie siebie, aktywność zmysłów, przepływ oddechu,  działanie od ruchu do bezruchu i z niego wydobywanie potencjału.
Klarowność intencji i działania. Rozwijanie ruchu.

Karolina Kuliga: Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Gdańsku, Policealnego Studia Aktorskiego oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku dziennikarstwo i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w której ukończyła pedagogikę baletu. Podczas edukacji w szkole baletowej brała udział w licznych spektaklach z repertuaru baletowego Państwowej Opery i Filharmonii Bałtyckiej, między innymi w „Dziadku do orzechów”, „Śpiącej Królewnie”, „Don Kichocie”, „Chopinianie”, „Królewnie Śnieżce” oraz w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku w 1990 i w 1993 roku. Współpracowała z Teatrem Miejskim w Gdyni grając między innymi rolę Zosi w „Panu Tadeuszu” w reżyserii Adama Hanuszkiewicza, z którym odbyła tournée po Danii i Szwecji. Uczestniczka wielu kursów, seminariów i warsztatów z zakresu tańca klasycznego, charakterystycznego i współczesnych technik tańca. Od 1997 roku rozpoczęła działalność pedagogiczną i choreograficzną ucząc dzieci i młodzież w szkołach baletowych, prowadząc zajęcia ze studentami szkół artystycznych oraz warsztaty taneczne w kraju i za granicą.
Barre au sol to dosłownie drążek na podłodze. Są to ćwiczenia rozciągające i wzmacniające poszczególne partie ciała, poprawiające i szlifujące całą sylwetkę. Niezbędne do prawidłowego ustawienia i wykonywania ćwiczeń w technice klasycznej. Wyrabiają rozwartość, wykręcenie nóg i siłę stóp. Jest to technika uzupełniająca dla tancerzy różnych dyscyplin i wspomagająca różne techniki taneczne. Uczy świadomości ciała, pracy mięśni i dyscypliny ruchu.